11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çağdaş sosyoloji kuramlarını kuran temel kavramları anlayarak kullanabileceklerdir.
  • Klasik sosyoloji kuramları ile olan devamlılık ve kesiklikleri inceleyerek, sosyolojide kuramsal değişimin içerdiklerini değerlendirebileceklerdir.
  • Sosyolojide yaklaşık İkinci Dünya Savaşından bugüne etkili olmuş argüman ve düşünürleri değerlendirebileceklerdir: eleştirel teori, fenomenoloji, exchange teorisi, Parson işlevsellik, sembolik etkileşim, post-yapısalcılık.
  • insan davranışının sosyolojik olarak açıklanmasında kullanılan açıklama modellerini ve sentezlerini ayırt edebileceklerdir.: fenomenolojik, konstraktivizm, normative-rasyonal, tarihsel, yapısal, post-yapısal.
  • Toplumun nesnel incelenmesinde ve bu amaç için kuram inşasında, ırk, toplumsal cinsiyet, ve sınıf faktörlerinin ne içerdiklerini değerlendirebileceklerdir.
  • Bilimsel nesne olarak incelenen öznenin etkinlik imkanlarını ve bilimsel çalışma yapan özne olarak sosyoloğun sorumluluğunu değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Sosyolojik Kuramlarının Gözden Geçirilmesi D.P. Johnson, Contemporary Sociological Theory, pp.3-21
3 Sosyolojik Kuramın Avrupa Kaynakları Johnson, pp.23-53.
4 İşlevselcilik Ruth Wallace and Allison Ford, Contemporary Sociological Theory, pp.16-73.
5 Çatışma Kuramı Wallace & Ford, pp.76-179
6 Mikrososyoloji ve sembolik etkileşim (Goffman, Blumer) Calhoun et al., pp. 52-79
7 ARA SINAV
8 Habermas'ın Sosyolojik Kuramı Calhoun, et al., pp.355-408
9 Foucault'nun Sosyolojik Kuramı Calhoun, et al. pp.183-210.
10 Giddens'ın Sosyolojik Kuramı Calhoun, et al, 217-243.
11 Çok Katmanlı Yaklaşımları Keşfetmek Johnson, pp.427-454
12 Sosyal mekan ve kültürel üretim (Bourdieu) Calhoun et al., pp. 267-307
13 Irk, toplumsal cinsiyet ve Differance Calhoun, et al, pp.307-346.
14 Modernite/ Postmodernite Johnson, pp.543-563.
15 Tekrar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Appelrouth, Scott A. & Edles, Laura D., Classical and Contemporary Sociological Theory: Text and Readings, Pine Forge Press (2007)
Önerilen Okumalar/Materyaller Verilen kuramların sınanması için örnek calışmalar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
20
    Toplam
152

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010